terug naar pai

8 juni 2011

Chiang mai,

Ik zit te wachten op het loket dat over dik anderhalf uur zal opengaan op een plastic stoeltje met kakkerlakken, muggen en muizen als enige organismen die me gezelschap houden, mn oor is nog steeds een beetje ontstoken van het snorkelen naast Koh rong en heb 2 nachten doorgebracht in bussen (van Phnom penh naar Bangkok en van Bangkok naar Chiang mai..)

maar alles gaat goed komen en alles is de moeite waard want zodra ik om 6 uur in de morgen mn buskaartje kan kopen kan ik in de bus stappen naar:..

Pai!

Ik ga terug naar Pai! en dat gaat mn laatste stop worden voordat ik de bus terug naar Bangkok neem om op het vliegtuig via Egypte terug naar Amsterdam te vliegen en dan weer Naar bodegraven te gaan:D

Van alle shirts die je in Pai kan kopen bevatten minstens 70 procent van de shirts teksten met love Pai en dat klopt ook.. Iedereen houdt van Pai! Dit moet de herkomst van Pietepaf zijn en van de powerpufgirls (cartoon) omdat ook iedereen daarvan houd!

Wat het nou concreet is dat ervoor zorgt dat iedereen van Pai houd weet ik niet, maar dat weet je ook niet bij Pietepaf of bij je favoriete knuffel waarmee je nogsteeds stiekem slaapt. Maar ik kan wel zeggen dat iedereen er gewoon aardig en vrolijk is.

Misschien komt het wel door de vele gezellige barretjes maar in Pai lijkt niemand een kwade dronk te kunnen hebben en alle bareigenaren schenken met een glimlach je drankje in..

Misschien komt het wel door de altitude dat iedereen een beetje 'high' is en daarom vrolijk

Of door het bergachtige landschap en de overweldigende watervallen  en rivier

Of door de hippie atmosfeer zonder hippies en wordt iedereen gewoon een beetje hippie of heppie in Pai

Al met al ik hoop dat het net zo  leuk word als dat het vorige keer was want toen duidelijk werd dat ik wat minder dan een week over had voordat ik terug moet vliegen wist ik dat het te laat en te duur was om nog door te gaan naar Vietnam of Birma en daarom wilde ik terug naar plek die mij het meest geschikt leek om de laatse dagen door te brengen.

1. henk:
    8 juni 2011
    goede keuze me jong, der lopen zeker een hook sunis en laksmanen rond ( nepal jungel)
  2. Toine:
    12 juni 2011
    Bas, dat er weinig reacties onder je verhaal staan wil niet zeggen dat niet heeeel veeel mensen het hebben gelezen hoor! Ik, en velen met mij, kijken minstens twee keer per dag of er ergens berichten van je zijn. Niet veel, dus het zal allemaal wel goed gaan. Doei, kus, Pappa
  3. annedop:
    12 juni 2011
    pai pai Bas, moet veel aan je denken. Laatste dagen, afscheid van een supertijd. 'de herinnering blijft', en mooi dat je je lievelingsplek nog eens extra op je prisma brandt! Goede reis en: Pai pai.
  4. Rose:
    13 juni 2011
    Lieve Bas! Op het nippertje stuur ik je nog een berichtje want je komt alweer bijna terug. Ik kreeg net je site door en ben lekker gaan lezen. Wat een goede beslissing om de laatste dagen op je favoriete plek door te brengen, misschien duurt het wel weer even heel lang voor je die kant op gaat. Ook veel groetjes van je oom, nicht en neef (die vanavond na 3 lange dagen op Pinkpop terugkeert naar huis)! We hopen dat je een prachtige tijd hebt gehad en het in ons ook leuke kikkerlandje weer snel went. Dikke zoen, Roos