FULL MOON!

17 mei 2011

Zo daar zit ik dan, helemaal in mn eentje in een bus terminal. Stuk minder tof oppeens. Gisternacht is victor opgevlogen en de dag erna heb ik het grootste gedeelte van de dag (op een rustig tempo uiteraard) alle dingen geregeld en gepland die ik naar mn mening nog moest plannen:
school, mn verdere reis en dat soort dingen.

Mn plan is uiteindelijk geworden (wijzigingen voorbehouden) of onder voorbehoudt of restultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, hoe je het wilt noemen (of hoe je het zou moeten noemen). (kleine prijs voor de eerste goede correctie)

Het plan!
vanacht per VIP bus (vip stelt helemaal niks voor in Thailand sinds ze het ongeveer overal voor zetten om het beter te verkopen) naar koh pagnang om mn eerste echte full moon party te gaan meemaken!!
Ik zat ontzettend te twijfelen of ik het wel zou doen omdat ik hoorde dat het ontzettend duur is (relatief) en dat je er berooft wordt door handtastige ladyboys.
en aangezien mn kapitaal wat kleiner is dan vorige maand (8863082) is zou dat enigzinds onhandig zijn.
totdat ik van mn hostel eigenaar hoorde dat als je naar de bus terminal gaat dat de kaartjes naar het eiland veel goedkoper zijn en van iemand anders hoorde ik dat je ook gewoon op het strand kon gaan slapen..
verdre weten velen om mij heen dat ik een uitermate goede nachtbraker ben en dat ik dus helemaal niet op het strand hoef te slapen!
dus nu die dingen zijn opgelost durf ik het wel aan en ga ik lekker partyen!
Omdat victor zn camera heeft meegenomen en ik eerst dacht dat ik helemaal geen camera nodig zou hebben maar er na wat fotos te hebben terug gezien toch wel waarde hecht aan fotos heb ik maar een camera gekocht. de goedkoopste poepcamera maar dan heb ik tenminste wat! en kan ik julie jaloers maken met mooie insecten:D

okey stap twey:
Terug naar bangkok en een ticket boeken naar Bali, Indonesie. Visa kan je daar on arrival kopen en vanuit Bali wil ik me lekker laten lijden door de andere backpackers en hoop ik stiekum een bar te vinden waar ik een paar weken kan werken.

De 2 dagen die ik in Bangkok heb doorgebracht waren eigelijk toch wel leuk (toen we in Bangkok aankwamen zijn we er eigelijk zo snel mogelijk weer vandoor gegaan omdat het een rommelige en vieze stad is..
De eerste dag (toen victor er nog was) zijn we met 2 mede hostel gasten door het siam shopping center gelopen en uiteindelijk in een soortgelijke zijdemarkt als in beijing beland (snappen wss alleen pim en natasja) maar ik vind dat persoonlijk de allerleukste markte en ik snap dan ook echt niet waarom die markten niet bestaan in Nederland! het zijn nl. allemaal kleine standjes met messen lampjes en speakertjes, verder gaan ze er geloof ik vanuit dat de hele wereld een i phone heeft want 80 procent van de electronica is daar gemaakt voor de i phone. Met name frontjes of achterkantjes met ALLES wat je maar kan bedneken als afbeelding erop.. Als ik terug in bangkok ben daag ik iedereen uit om willekeurige afbeeldingen te roepen en dan zal ik ze vinden en fotograferen (mits ik tijd heb in bangkok dan).

De dag erna ben ik met Caren mn tas gaan halen die ik had laten liggen op het treinstation van Bangkok. Uiteraard lag die daar nog gewoon en kon ik eindelijk weer espresso zetten..
ook was een van mn snaren van mn ukelele gebroken en dat zijn natuurlijk de leukste qeustes, qeust... kwest? nja zoektocht naar iets onvindbaars:P
Na heel veel mensen verveeld of geentertaint te hebben met mn 3snarige ukelele kwam er een thaise jongen naar ons toe die vroeg waar ik die ukelele had gekocht..
In nederland natuurljik! maar we hadden de dag ervoor al wel ergens een muziek winkel gezien en met zijn thaise kennis van de lokale taal en mijn ukelele als voorbeeld konden we wat mensen vinden die ons konden vertellen waar te zoeken.
En uiteraard vonden we de winkel en voor slechts 250 bath (5 euro) werden er 4 nieuwe snaren voor me opgedraaid. oh oh geweldig wat zijn die mensen toch service gericht!.. totdat ik nog is 100 baht mocht betalen voor het ongevraagd eropzetten van mn snaren.. nja tis maar 2,5 maar hier is dat toch wel wat geld.. maar omdat ik en caren in de tussentijd ongeveer alle instrumenten op zn minst aangeraakt hadden vond ik het die 100 bath wel waard.

Zo was bangkok toch nog wel een beetje leuk..

Ik ga nog eens 2,5 uur wachten tot mn vip bus vertrekt en dan laat ik wel weer wat van me horen.

toedeloe.

1. nattepisbam:
    17 mei 2011
    :D schatje poepie scheetje, veel plezier! en je hebt wel zo'n markt hoor, tis de zwarte markt in beverwijk, gaan we wel n keertje naar toe, mocht je nog terug komen naar nederland ;) x
  2. Toine:
    17 mei 2011
    Hoi Lieve Bas, stoer hoor om als Remie door het leven te gaan en op een speedboot de volle maan tegemoet te racen. Ik begreep eerst niet waarom je daar bleef, maar ze heet dus Caren. Onder voorbehoud, dus zonder t en resultaten 'uit' het verleden. Ook had gekund: IJs en weder dienend, deo volente (zo God het wil). Ben benieuwd naar m'n prijs. Kus Pappa
  3. Victor:
    18 mei 2011
    Ik vind je een toffe gozer maar toch ook een klootzak. Jou reis gaat door en de mijne is al in de sloot gezakt.. Jaloers!!
    Haha, veel plezier man!!
  4. Bas:
    20 mei 2011
    ja ze heet caren en nu heet ze anna en morgen misschien jonathan:)
  5. Pep:
    20 mei 2011
    Hoi lieve Bas,ik ben jaloers en ook trots!
    Maar ook boos want nu ben je er weer niet op mn verjaardag,haha,18 juni bbq bij ons!
    Veel plezier
    Dikke kus van mij