Eerste dag Bangkok

19 april 2011

Hallo fans,

De eerste dag Bangkok gehad, was een mooie dag. Na het inchecken in het hostel, de stad ingegaan. Het hostel heeft een golf wagentje waarmee ze je naar de skyrail brengen. De skyrail is een soort van tram die het reizen door de stad behoorlijk makkelijk maakt.

Zijn eerst naar een parkje gegaan op twee haltes afstand. Toen zijn we lekker gaan dwalen op zoek naar slippers, zonnebrand en een handig mes.

Zijn wat bizare dingen tegengekomen, je kon gewoon tazers kopen langs de weg.. Je weet wel die achterlijke dingen met stroom stoten enzo..

Toen we alles gevonden hadden zijn we gaan poolen in Nana. Met een biertje erbij, mooi op tijd want het was nog geen twee uur... Maar ja we waren al even op, na het vliegen. Wat ook weer een nadeel was want daar waren we behoorlijk gesloopt van. Je begrijpt het waarschijnlijk al hetwas zwaar.

Na een paar potjes realiseerde we ons dat we nog behoorlijk veel tijd hadden. We gingen een plan maken, wat opzig best bijzonder is. Aangezien we hier zonder enige vorm van een plan zijn gekomen.

Hadden al gehoord van the ancient city en een paar tempels. De serveerster heeft om de sky train kaart wat dingen aangevinkt en uitgelegt hoe we daar moesten komen. Dus we gingen op pad naar de tempels. Met de Sky train en daarna met de boot.

Eenmaal daar lopen naar de tempel, de grootste was al dicht die sloot om half 4.. Stukje door gelopen en besloten terug te gaan met de boot. Op de terug weg naar de boot, kwamen we een mooi steegje tegen. Daar moesten we doorheen lopen!

We kwamen op een binnenplaatsje uit waar een marktje was met allerlei specerijen, groenten, gedroogde vis, rijst en noodles. Was tof om te zien. Toen we onze weg door de steegjes hadden gevonden kwamen we bij een andere tempel die wel nog open was. Daar lag een gigantische budha in een tempel, zie foto's. Erg mooi.

Daarna echt de boot op.. Al knikkebollend besloten dat we er de volgende halte af moesten.. Was het toch de verkeerde.. Haha

Toen zagen we een bus staan, hebben gevraagd of hij bij de skyrail uitkwam. Dat kwam die niet maar als we op een bepaalde halte eruit gingen konden we daar nog een bus nemen en dan kwamen we goed uit. Prima! De vrouw die het geld ophaalde in de bus was ook haar groente klaar aan het maken. Voor het avond eten denk ik. Op een gegeven moment begon de bus chaufeur dingen tegen ons te roepen en zette de bus stil, zal wel tijd zijn om uit de bus te stappen..

We stapten uit en zagen een markt met overdekte kraampjes, gingen erheen een grote autoaccesoires markt. Niet te geloven, overal radio's speakers en andere dingen voor auto's. Eenmaal erdoorheen gelopen, bedacht dat we wel weer in de bus konden gaan zitten maar dat een tuk tuk toch wat makkelijker is. Eenmaal in de tuk tuk op weg naar de Skyrail, begonnen de magen flink te knorren.. Tijd om te eten. Oja, de tuk tuk chaufeur was goed bezig voor ons, er stond half file en hij besloot op de baan van de tegenliggers in te halen. Was al best spannend, totdat wij ook nog eens werden ingehaald door een scootertje. Wat een gekkenhuis op de wegen hier.. Maar eenmaal uitgestapt lekker wat noodles gaan eten. Daarna op de skytrain gestapt richting ons station.

Eenmaal aangekomen was er een gigantische markt naast het station. Even afgestruind, een biertje gedaan en afgetaaid naar het hostel. Het was pas negen uur maar laat zat voor de dag van aankomst.

Groeten,

Bastor

1. henk:
    22 april 2011
    alsof me die eerste dag kan schelen geef me meer leuke verhalen jo