tubing

8 mei 2011 - Vang Vieng, Laos

We zijn nou al een paar dagen in vangvieng en het is hier naar mijn mening gewoon zo mooi!

het is een beetje als een speelplek voor volwassenen.

het oorspronkelijke idee van tuben is namelijk dit: je huurt een binnenband van een tracktor (de tube) je laat je rijden naar een bepaalde plek waar je je tube in het water plonst en je drijft de rivier af.. lulululuuu dan drijf je langs een bar waar ze met een touw met een flesje water eraan naar je gooien en als je die pakt wordt je binnengehesen.

zodra je de bar opklimt tref je een dansende juigende menigte aan en iedereen loopt met een emmertje met eem mix van whiskey, redbull en cola in het rond.

om het nog beter te maken hebben ze 'rope swings' (touw met een handvat) waarmee je met een enorme zwaai het water in kan plonzen:D!

oftewel alcohol, water, mede alcoholisten en een speeltuin om je heen..

en ohja we hebben uiteraard ook nog ff de watervaste stift geintroduceert! dus de hele menigte liep de afgelopen dagen rond met tekeningen teksten en snorren te feesten.

maargoed omdat het dus over het algemeen tuben heet hoor je dus een tube te huren, maar wij werden al getipt om gewoon geen tube te huren en gewoon naar die barren te gaan.. Victor en Ben hebben dat de eerste dag wel gedaan maaar we eindigden met zn alle bij bar 3 en ze verloren hun tube en hun borg dus de keiharde realiteit is dus gewoon dat het tuben eigelijk gewoon zwemmen en drinken is geworden.

De korte stukjes die je in het water doorbrengt zijn daarintegen zo verschrikkelijk mooi! als je om je heen kijkt en je ziet alleen maar bergen met stijle hellingen en rotsen en palm en bananen bomen dan besef ik me af en toe wel heel goed wat een geluk mensen hebben die hier wonen en ik deze maand!

soms denk ik wel is wie er nou het beste af is.. mensen met iets minder materieel en niet genoeg geld om te reizen of wij die dat wel hebben maar wij moeten wel het hele jaar keihard werken om zulke reizen te kunnen maken, terwijl zei er al zijn! ik zag in thailand een oppas met een stuk of 10 kinderen naar de waterval lopen waar ik lag te zonnen: ze liet de kinderen rustig hun gang gaan en na een tijdje hadden de kinderen zelf uitgevonden dat je een stuk gladde rots als glijbaan kon gebruiken!

oftewel ze hebben een gratis tropisch zwembad met glijbaan! bananen kan je echt letterlijk van de bomen plukken en een degelijk huis hebben ze echt niet nodig want het wordt toch nooit koud en als het tocht is het alleen maar lekker omdat het dan een beetje verkoelt!

maargoed dit is natuurlijk maar mijn observatie voor een maandje en als je bijvoorbeeld arbeitsongeschikt bent dan ben je natuurlijk wel gewoon de lul.

de mensen in laos zijn zoals  voorspelt vriendelijker tegen touristen dan thaise mensen hoewel dat natuurlijk relatief is omdat we mensen in thailand hebben ontmoet die we nou als vrienden beschouwen maar ik denk dat ze in Laos vriendlijker zijn omdat de grenzen nog niet zo heel lang open zijn en het dus nog een beetje speciaal is voor ze om touristen te zien. of ze zijn gewoon uit zichzelf vriendelijk dat kan natuurlijk ook:)

ik ben erg onder de indruk van de interessante theorien over het vraagstuk van de verdachte zwitserse laotiaanse verstandhouding!

ik zal nog even in clonclaaf gaan met victor en ben om te kijken of we hieruit een duidelijke winnaar kunnen halen.

ik ga nog even een duikje nemen en nog een emmertje tot me nemen.

KAAAS

1. nattepisbam: