Tijdje geleden

1 mei 2011 - Pai, Thailand

Hallo daar zijn we weer,

Het is hier fantastisch! We zijn op dit moment in Pai een stadje in het noord westen van thailand. Even een kort verslag van wat we de afgelopen dagen gedaan hebben:)

De 23e zijn we in de avond naar een muay thai wedstrijd ofwel Thai box wedstrijd in chiang mai gegaan. Was een erg toffe ervaring. Maar als hoofd wedstrijd was er een fransman van zo een 2 meter die tegen een thai vocht van 1,50. Was erg toeristisch dus.. Zijn die avond nog gaan poelen wat we eigenlijk elke dag wel doen. Veel te laat gemaakt waren een uurtje of 6 thuis maar was heel gezellig.

24e, laat opblijven van vanacht was een slecht plan.. We gingen deze dag immers vissen en werden daarvoor om 8 uur opgehaald. De man in kwestie was een duitser, hij had een grote vijver met allemaal exotische vissen erin. Zie foto's, de grootste staan er niet op want die hebben onze amerikaanse vrienden gemaakt, ze waren gigantisch;) Sommige zijn hier nog wat bij gaan slapen andere zijn bikkel hard gaan vissen! Hebben tot een uur of 11 gevist om de volgende dag vroeg op te staan om de hengels nog een keer uit te gooien.

25e Vroeg opgestaan en de hengels uitgegooid. om een uur of 11 zouden we terug gebracht worden naar ons hostel om onze backpacks op te gaan halen, het plan was om naar Pai te vertrekken. Een kleiner dorpje links bovenin thailand bekend om zijn relaxte sfeertje en heel aardige mensen. Het was ook wel lastig want Lakan de amerikaanse, ging naar Bangkok om vervolgens naar Engeland te vliegen. Hebben nog even de tijd gedood met hoe kan het ook anders: poolen!:) Omdat de bus pas om half 6 vertrok.. Dus was nog even gezellig voor het afscheid. Goede busreis gehad en eenmaal na 3 uur in pai aangekomen. Over slingerende berg weggetjes en een soort coureur in het busje die in bochten inhaalde en nog net alle wielen aan de grond heeft gehouden.. Een hostel gevonden het was al laat dus nog even rara wat? Gepoold MET een biertje en daarna nog wat door het dorpje gedwaald en toen toch echt naar bed.

26e Eerste dag pai, van hostel gewisseld naar een aan de rivier kant met mooie hutjes. Voor een stuk minder geld. Lekker een beetje rond gedwaald, ik heb een cross motor gehuurd en Bas en Ben een Scooter. Wat wel een mooie en bizar verhaal was.. Ben de amerikaan stapte op zijn scooter, hij had gezegd dat hij kon rijden en het al een aantal keer had gedaan.. Hij stapt op en ik zie hem wegrijden al slingerend.. Hmm.. dat gaat niet echt goed. 20 meter verder, hoe kan het ook anders. Legt die hem zo neer.. Niks gebroken, gelukkig.. Wat een vent! Maar hij kreeg zijn geld terug! Van het huren en er werd hem wel even verteld dat het toch niet verstandig is om er nog een te huren..! Beetje rondgetourd met zijn drieen, Ben achterop uiteraard!..  S´avonds lekker uitgegaan hier want dat kan hier wel. Veel gezellige mensen ontmoet.

27e In de avond was er een half moon party in de Jungle erg tof! Goeie muziek en leuke mensen overal. Ook behoorlijk wat mensen uit nederland ontmoet.

28e Wat rond gereden op zoek naar wat toeristische dingen.. Gingen weg met het idee naar de canyon en een waterval te gaan. Canyon hebben we gevonden, was erg mooi en waren ook wat enge paadjes voor mensen met hoogte vrees. De waterval hebben we niet gevonden maar wel een organic farm bezocht met allemaal mensen die daar sliepen of in een hostel zaten en overdag werkte op de farm. Was heel tof! Hadden in de avond Mark ontmoet, een canadees die hier een vriendin heeft en hier al een tijdje was hij had mij uitgenodigd om morgen met hem te gaan crossen door de jungle. Voor de rest een gezellige  avond in de kroegetjes hier.

29e Laat opgestaan omdat het zo gezellig was geweest en in de middag een uurtje gecrost met heeft me meegenomen op een aantal weggetjes om het een beetje te leren. Maar het was al gauw donker dus gingen weer naar huis. En.. niks gebroken.. Bas heeft hier een hengel gekocht en ging vissen. Maar heeft uiteindelijk lekker getourt. Ben was ziek dus die is op bed gebleven.

30e  Ik ben weer gaan crossen met mark maar toen we eenmaal in de jungle waren brak zijn koppelings kabel af bij het blok. Dus zijn weer terug gereden. Toen het ineens heel erg begon te regenen.. Toch goed maar doorweekt thuis gekomen. Bas is met Ben naar een tempel gegaan.

1e Vandaag relax dagje, beetje rond gereden daarna brommer en motor ingeleverd. En nu... Lekker aan het poolen! We worden er best goed in met vlagen...

Tot ziens maar weer!

1. Jasmijn:
    1 mei 2011
    Leuke dingen weer allemaal zeg!
    En vic, fijn dat je niks gebroken hebt, want je moet wel weer heel naar huis komen hoor :D
    Jullie zijn alweer(bijna) op de helft..
    Volgens mij zouden jullie nog veeeel langer willen blijven!
    Xxxx
  2. Han:
    2 mei 2011
    Man wat een leuke verhalen en naast het poolen :-) ook nog veel avontuur. Je engelse taal wordt ook steeds beter neem ik aan met al die internationale contacten. Dat crossen wat onweis gaaf man, ben jaloers op je :-) Diike kus en nog veel plezier